vivo, Akıllı Telefon Kullanıcılarının Kullanım ve Satın Alma Tercihlerini Açıklıyor
Teknolojinin hızlı ilerlemesi ile vazgeçilmez cihazlarımız haline geldik. akıllı telefonlarBugün hayatımızın her alanında birçok ihtiyacımızı karşılayan dostlarımız ve yardımcılarımız oldular. in vivoTürkiye’deki kullanıcıların telefon kullanım ve satın alma tercihlerini araştırmak. izmir, İstanbulVe ankarafarklı yaş ve meslek gruplarından orta sınıf akıllı telefon kullanıcılarıile nicel bir çalışma yürütmüştür. 25-45 yaş arası katılımcılarKullanım alışkanlıklarının derinlemesine incelendiği araştırmada çarpıcı sonuçlar ortaya çıktı.
vivo’nun araştırmasına göre, kullanıcılar daha yeterli bir deneyim için genellikle cep telefonlarını değiştiriyor. Araştırmaya katılan telefon kullanıcıları Yüzde 54’ü daha uygun bir deneyim için cep telefonunu değiştiriyorderken, Yüzde 46’sı telefon bozulursa değiştireceklerini söylüyorTaşınan.
Alacağımız telefona internetten araştırmadan karar vermiyoruz.
Araştırmaya göre 4 kullanıcıdan 3’ücep telefonu almak istediğinizde internette araştırma yapmak yapmak. Araştırma karar sürecinde internet üzerinden araştırma yapanlar çoğunlukla youtube’a bakmak devletler. Araştırma, bu süreçte rastgele bir teknoloji sitesini ziyaret eden veya rastgele bir teknoloji editörünü takip eden bireylerin sayısının çok az olduğunu ortaya koydu. Satın alma işlemini yapmadan önce internette araştırma yapan kullanıcılar, akıllı telefon markalarının ürün özelliklerini ve kampanyalarını içeren kendi web sitelerini neredeyse hiç ziyaret etmiyor.
Çalışmaya katılan kullanıcılar Yüzde 38’i fiziksel olarak tek bir zincir teknoloji mağazasına sahip, Tekrar Yüzde 38’i birden fazla zincir teknoloji mağazasına sahip. ziyaret ettiğini belirtiyor. Yüzde 16’sı teknoloji mağazalarının yanı sıra operatör mağazalarına da gittiğini söylüyor. Araştırmanın ortasında olan vivo kullanıcıları özellikle kamera ve tasarımı beğendiklerini söylerken vivo kullanmayanlar tasarımı beğendiklerini vurguluyor.
Akıllı telefonlar daha fazla aile fotoğrafı depolar
Kullanıcılar çoğunlukla arka kamera kullanır ve çoğunlukla çocuklarının ve ailelerinin fotoğraflarını çekiyor. Bunu görüntü, doğa ve ambiyans gibi fotoğraflar takip etmektedir. Selfie için kullanılan ön kamera araştırmanın gerisinde kalmaktadır. Araştırmanın ortasında gece ve yemek fotoğrafı çekenlerin yok denecek kadar az olması dikkat çekiyor.
Kullanıcılar artık kaliteli içeriğe doğrudan erişim için bütçe ayırmayı tercih ediyor
In vivo’nun araştırmasına göre sosyal medya kullanım oranlarına bakıldığında instagramona liderlik ederken heyecantakip etme. YoutubeKullanım göz önüne alındığında, YouTube Premium kullanımındaki artış dikkat çekicidir. kullanıcı sayısı %65’i reklam görmeden içeriğe doğrudan erişiyor Bunun için Youtube premium satın aldığını belirtiyor. Ayrıca ücretli dijital yayın platformlarının kullanım oranlarında da ciddi bir artış gözleniyor. Ankete katılanların yüzde 73’ü bir veya daha fazla dijital yayın platformuna abone olduklarını paylaşırken, bu platformların ortasında yer alıyor. Netflixilk sırada yer alıyor.
Bir dönemin TV yıldızı, artık tanınmadı
Vivo araştırması ile akıllı telefonların hayatımıza girmesi ve dijital ortamda içeriklere kolay erişim, Televizyon izleme oranlarında önemli düşüş Yaşananları da gösteriyor. Araştırmaya katılan 5 kişiden 2’si (yüzde 40) hiç televizyon izlemedim diyor. Kalan yüzde 60’ın sadece yüzde 13’ü nadiren televizyon izlediğini belirtiyor. Katılımcıların televizyonda en çok izledikleri içerik TV dizileri ve spor programları.