Haber

RTÜK, Tele 1, Halk TV, Flash Haber ve diğer kanallara idari para cezası verdi

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) üyeleri İlhan Taşcı ve Tuncay Keser, üst kurulların bugünkü toplantısında Tele 1, Halk TV, Flash Haber, KRT TV, FOX TV, Star TV ve Star TV’ye oy çokluğuyla idari para cezası kesildiğini duyurdu. TV’yi göster.

RTÜK bugün toplandı. Üst Kurul, oybirliğiyle Tele 1, Halk TV, Flash Haber, KRT TV, FOX TV, Star TV, Show TV’ye idari para cezası uygulanmasına karar verdi. Alınan kararlar; Açıklamayı CHP kontenjanından seçilen RTÜK üyeleri İlhan Taşcı ve Tuncay Keser yaptı.

Taşcı, X (Twitter) hesabından şu açıklamayı yaptı:

“Anayasa Mahkemesi’nin ‘sansüre’ boyun eğmesinin ardından RTÜK, hükümeti eleştiren ve kamuoyunun bilgi edinme hakkı için mücadele eden yayıncılara ağır cezalar verdi. Kararlar, RTÜK’ün önümüzdeki günlerde daha ağır yaptırımlara hazırlandığını gösteriyor. Sessiz ve korkak bir basın istiyor…

RTÜK, Merdan Yanardağ ve Emre Kongar’ın 3 programına daha para cezası verdi. Biri Osman Gökçek’in şikâyeti! Kanal, ‘aşağılama’ ve ‘suçlu gibi görünme’ suçlarından üç kez yüzde 3’lük para cezasına çarptırıldı. Emekli maaşları ve ikramiyeleri eleştiren Flash News’e yüzde 3 oranında İPM (idari para cezası) uygulandı.

RTÜK, Erdoğan’ın köprü ve otoyollara artış olmayacağı açıklamasına tepki gösteren Zafer Arapkirli’yi ‘aşağıladığı’ gerekçesiyle KRT’ye yüzde 3, Hakan Fidan’ın Antony Blinken’e mesafeli tavrıyla övünmesini komik bulduğu için de yüzde 3 oranında İPM verdi.

RTÜK, Halk TV’nin Kayda Geçsin programında Sinan Ateş’le ilgili yaptığı açıklamalar nedeniyle Dava Ocakları Önderi’nin şikayeti üzerine yüzde 3 para cezası verdi. Kanala IŞİD’in korunduğu değerlendirmesi nedeniyle yüzde 3 ceza kesildi. “Kararlar oy çokluğuyla alındı.”

Tuncay Keser’in X (Twitter) hesabından yaptığı açıklama şöyle:

“RTÜK para cezası, 7 kanala (Tele 1, Halk TV, Flash Haber, KRT, FOX TV, Star TV, Show TV) 11 yaptırım. Gazeteci Merdan Yanardağ’ın 3 ayrı ’18 Dakika’ açıklaması nedeniyle Tele 1’e 8 yaptırım Programlara -1/ç’den 2 kez yüzde 3, 8-1/f’den ise 1 kez yüzde 5 idari para cezası uygulandı.

Halk TV’nin ‘Kayıt Olsun’ programında Gazeteci Timur Soykan’ın ‘Sinan Ateş cinayeti’ ve ‘Nasıl Olacak’ programında Gazeteci Bahadır Özgür’ün IŞİD terör örgütüne ilişkin değerlendirmeleri Halk TV’nin 8-1/i ve 8 numaralı maddelerinde yer aldı. -1/ç. İki kez yüzde 3 oranında idari para cezası uygulandı.

“Gazeteci Zafer Arapkirli’nin ‘Medya Terapisi’ programında ‘köprü zamları’ ve ‘Fidan-Blinken tokalaşması’na ilişkin değerlendirmelerinin eleştiri sınırlarını aştığı gerekçesiyle KRT’ye 8-1/ç maddesi kapsamında yüzde 3’lük iki idari para cezası verildi. “

lacinajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu